اگر تاکنون حتی یک بار از فروشگاه های اینترنتی خرید کرده باشید یا به صورت آنلاین غذا سفارش داده باشید، به احتمال زیاد پس از ثبت سفارش خود پیامکی حاوی «سفارش شما ثبت شد.» یا مواردی مشابه به تلفن همراه شما ارسال شده است. هم چنین احتمالا تاکنون مشاهده کرده اید که بسیاری از وب سایت ها و اپلیکیشن ها برای تایید شماره موبایل شما یک کد را به تلفن همراه شما پیامک می کنند؟ اما تا به حال آیا به این نکته فکر کرده اید که این فرآیند چگونه و به چه شکل انجام می شود؟ برای آشنایی بیشتر با پنل های پیامکی و یا حتی ارسال پیامک تبلیغاتی و نحوه کار و کاربرد آن ها تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید:
تصور کنید یک فروشگاه اینترنتی، روزانه ۱۰۰۰ سفارش خرید دریافت میکند و به ازای هر سفارش، یک پیامک به مشتری ارسال میشود (که البته تعداد پیامکها معمولاً بیشتر از یک عدد است). در چنین شرایطی پرسشی که مطرح میشود این است که این حجم از پیامک انبوه به چه شکل ارسال میشوند؟
خب، باید بگوییم پاسخ ساده است. وب سرویس پیامک یا همان پنل sms چنین قابلیتی را در اختیار صاحبان فروشگاهها قرار میدهد.
کاربرد بسیار مهم پنل پیامکی
یکی از نکاتی که در هنگام راه اندازی یک سایت خدماتی و یا یک فروشگاه اینترنتی باید به آن توجه داشت، ایجاد یک ابزار برای ارتباط مستقیم با کاربران است. این ابزار می تواند پیامک یا ایمیل باشد. شما به سادگی با استفاده از پیامک و ایمیل می توانید با کاربران خود ارتباط برقرار کنید.
اما نکته اینجاست که از آن جا که پیامک معمولا منحصر به فرد است (یک شخصی می توانید بی نهایت ایمیل داشته باشد، اما معمولا تعداد محدودی خط موبایل دارد) و هم چنین دسترسی ساده تری دارد و هم چنین همیشه همراه شخص است، گزینه به مراتب مناسب تری نسبت به ایمیل به شمار می آید. به همین دلیل غالب وب سایت ها و اپلیکیشن ها ارتباط پیامکی را ترجیح می دهند.
با این وجود، تنها داشتن یک پنل اس ام اس به معنی مدیریت ارتباط با مشتریان نیست. همانطور که در بالا اشاره کردیم، برای داشتن ارتباطی قوی با مشتریان شما به یک وب سرویس پیامک احتیاج دارید.
وب سرویس پیامک به شما اجازه میدهد تا با اضافه کردن چند خط کد، وبسایت یا نرمافزار خود را به سامانه پیامکیتان متصل نمایید. با انجام این کار دیگر نیازی نیست برای ارسال پیامک انبوه خود به سایت ارائه دهنده خدمات پیامک مراجعه کنید، بلکه میتوانید به راحتی از داخل سایت (یا نرمافزار) جهت ارسال تکی، انبوه، دریافت و مدیریت اساماسها اقدام نمایید.
وب سرویس پیامک به شما اجازه میدهد تا ارتباطی هوشمند با کاربران و حتی کارمندان خود داشته باشید. اگر بخواهیم واضحتر بگوییم، وب سرویس پیامک به شما اجازه میدهد تا پیامکهای خود را بر اساس رفتار کاربران از پیش تعریف کنید.
لذا هنگامی که کاربر در سایت یا اپلیکیشن شما ثبت نام می نماید، یک پیامک برای خوش آمدگویی برای وی اس ام اس می شود. یا مثلا زمانی که در وب سایت شما یک سفارش را ثبت می کند، یک پیامک حاوی یک لینک به او ارسال می شود که از طریق آن لینک می تواند به صورت لحظه ای وضعیت سفارش خود را مشاهده نماید. کاربرد دیگر وب سرویس پیامک که خیلی هم جالب است، این است که شما می توانید از طریق وب سرویس پیام هایی را دریافت کرده یا حتی پیامک های قدیمی را مدیریت نمایید.
کاربردهای مختلف وب سرویس پیامکی
شاید تصور کنید که وب سرویس پیامک تنها به درد فروشگاههای اینترنتی معروف میخورد، اما باید بدانید اینطور نیست. تقریباً هر ویژگی قابل تصوری که برای ارتباط پیامکی با مشتری لازم دارید از طریق وب سرویس امکانپذیر است.
برخی از کاربردهای وبسرویس پیامک عبارتند از:
اطلاعرسانی
شما با استفاده از وب سرویس پیامکی می توانید به راحتی اطلاعیه های مهمی که در سایتتان منتشر می شود را به صورت هدفمند برای کارمندان و مشتریان خود ارسال فرمایید. به عنوان مثال فرض کنید که می خواهید یک رویداد برگزار فرمایید. شما به سادگی با استفاده از سرویس پیامک می توانید برگزاری این رویداد را به همراه لینک حاوی جزئیات به اطلاع خیل عظیمی از مخاطبین مدنظر خود برسانید.
یادآوری
ممکن است بخواهید بابت سرویسها و خدمات خود در دورههای زمانی مشخصی از مشتریان هزینه دریافت کنید یا ممکن است مشتریان بخواهند به صورت حضوری به محل کار شما مراجعه کنند. در چنین شرایطی، وب سرویس پیامک این موارد را به صورت خودکار به کاربران یادآوری میکند و دیگر نیازی نیست که شخصاً این موارد را پیگیری نمایید.
مسابقه و قرعهکشی
مسابقه ها و قرعه کشی ها از آیتم های جذاب برای مخاطبین هستند. شما با استفاده از وب سرویس پیامکی به سادگی می توانید به صورت خودکار یک قرعه کشی یا مسابقه پیام کوتاه برگزار نموده؛ بدون این که نیروی انسانی کوچک ترین دخالتی در این فرآیند داشته باشد.
تایید حساب کاربری
با کمک وب سرویس پیام کوتاه و نوشتن چند خط کدنویسی ترتیبی دهید که صحت حساب کاربرانتان از طریق پیامک تایید شود. به این ترتیب هیچ خطری، امنیت سیستم شما را تهدید نخواهد کرد.
حسابداری
استفاده از وب سرویس پیام کوتاه به شما امکان میدهد تا از طریق چند خط کدنویسی به همهی امور حسابداری خود به دقت رسیدگی کنید.
ارسال و دریافت پیامک از سایت
برخی پنل های پیامکی دوطرفه هستند؛ لذا شما با استفاده از وب سرویس می توانید هم پیامک از طریق وب سایت ارسال و هم دریافت نمایید.
چگونه یک بهترین وب سرویس پیام کوتاه را انتخاب کنیم؟
با کمی جستجو در اینترنت، میبینید که در حال حاضر شرکتهای پیامکی متعددی، خدمات وب سرویس پیامک را به کاربران خود ارائه میکنند.
توصیه ما برای انتخاب یک پنل پیامکی ایده آل به صورت قطع شرکت «پیامک آموت» است که همواره سعی کرده بهترین خدمات را به همراه بهترین و سریعترین پشتیبانی به کاربران ارائه دهد.
برخی از امکانات وب سرویس پیامک آموت به شرح زیر است:
دریافت قیمت پیامک قبل از ارسال
ارسال پیامک تکی و انبوه
ارسال پیامک پیشرفته (تکی و انبوه)
ارسال پیامک با دامنه
گزارش گیری کامل ارسال های بانک شماره
تعیین وضعیت ارسال به بانک شماره
دریافت اطلاعات تعداد ارسال های روز
دریافت شاخه و تعداد بانک شماره
دریافت اعتبار حساب کاربری
امکان اضافه کردن بانک شماره
دریافت وضعیت تحویل پیامک
بررسی تعداد پیامک های دریافتی
دریافت وضعیت تحویل ارسال انبوه
امکان ارسال به شاخه مورد نظر
و …
تولید محتوا، خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی
ویدا علیپور 0914.411.8533